3. MÍSTO NA SVĚTOVÉM POHÁRU V MEXIKU

13.01.2013 16:56

Ve dnech od 12. do 20.1. se zúčastním SP v Mexickém Aguascalientes, kde budu závodit v omniu a bodovacím závodě dvojic. Cesta do Mexika byla docela dobrá, akorát nám nedorazili kola, tak doufáme, že dorazí dnes a budeme se tak v klidu připravovat na závody.

Včera večer nám přišli naše závodní stroje. Ani jsme nedoufali, že přijdou všechny kola najednou, ale stalo se, a tak můžeme dnes potrénovat na dráze. Včera jsme byli nuceni trénovat v bojových podmínkách v místním GYM centru, které nám nabízelo 3 perfektní rotopedy. :D

Po 3 dnech trénování konečně začínají závody. Já se postavím na start olympijského omnia spolu s dalšími 22 závodníky. Na startu je tedy 23 závodníků z 23 zemí :D.

První den omnia jsem obsadil 3.místo na letmém kole, které jsme zajel v osobním rekordu 12,981 sek. Následovala bodovačka, kde jsem opravdu trpěl, ale přesto se mi podařilo vybojovat kolo náskoku a 5 bodů, což mi stačilo na 14.místo. Posledním závodem prvního dne je tradičně vylučovačka, která se jela opravdu ostře a v jedné fázi závodu se závodní pole dokonce roztrhalo, což ve vylučovacím závodě není obvyklé. Zde jsem vybojoval 4.místo a 4.místo jsem také držel průběžně po prvním dnu.

Druhý den začal stíhacím závodem jednotlivců, kde jsem zajel opět svůj osobní rekord a v čase 4:32,345 jsem obsadil 9.místo. V hladkém závodě (scratch) dalo 5 závodníků kolo náskoku, tudíž na cílovou pásku se spurtovalo už nejlépo o 6.místo. Ovšem po velmi nebezpečném manévru čínského závodníka jsem byl vyvezen až k bariéře a to mě bohužel stálo zhruba 8 míst v pořadí. Nakonec jsem obsadil 11.místo, což se nakonec ukázalo jako štěstí v neštěstí, protože čínského závodníka za tento manévr diskvalifikovli z celého závodu a já jsem se tak posunul na čtvrou příčku a před posledním závodem jsem ztrácel pouze 2 body na pódiové umístění. V pevném kilometru jsem časem 1:02,543 obsadil první místo a vybojoval tak bronzovou medaili !!