Settimana Internazionale Coppi e Bartali 2013

28.03.2013 12:15

Před třemi týdny skončilo Mistrovství světa na dráze a nás už čekají první silniční závody. Letos netradičně začínám velmi těžkým etapovým závodem Coppi e Bartali, který startuje v Italském San Marinu od 20. do 24.března. Jedná se o 5ti etapový závod, který je obsazen velmi kvalitními tými kategorie Pro tour. Na startu je například tým Lampre, Astana, Nettapp-Endura, Cannondale Pro Cycling, Katusha, RusVelo a spousta dalších.

Závod bude pro mě velkou zkušeností a doufám, že ho zdárně dokončím a kvalitně se tak připravím na první závody v čechách.

Na web závodu se můžete podívat zde.

1. etapa byla rozdělena do dvou částí. První částí byla etapa na 100km se dvěma pětikilometrovými kopci zhruba v půlce etapy. První kopec se jel v rychlém tempu, nicméně startovní pole na vrchol přijelo pohromadě. Druhý kopec už tak snadný nebyl, startovní pole se natrhalo na manší skupiny, které se následně ze sjezdu spojily ve dvě hlavní skupiny. Já jsem měl v druhé stoupání docela problémy, a tak jsem byl rád, že pokračuji v druhé skupině do cíle. 

Duhou částí 1. etapy byla častovka družstev na 11km. Časovka se jela za deštivého počasí a vzhledem k dalším čtyřem těžkým etapám jsme k tomu přistoupili tak, abychom do cíle dojeli bez pádu a zároveň se uplně nezničili. Nakonec z toho bylo přijatelné 28. místo z 50ti týmů.

2. etapa měřila 162km a odehrávala se převážně v kopcovitém terénu. Prvních 40km bylo po rovnině, nicméně závodní pole závodilo od prvních kilomtetrů, a tak i průměrná rychlost se po první hodině závodu blížila 50ti km/h. Po 40ti kilometrech se vjelo do kopců, kde se jelo 6 okruhů po 20ti kilometrech. Okruh byl velice jednoduchý 7km do kopce, 7km z kopce a 6km po rovině. Stoupání ovšem nebylo vůbec snadné, protože místy dosahovalo až 20%. První okruh se nejelo nijak hrozné tempo, ale od druhého okruhu začali vyvíjet aktvitu závodníci týmů Lampre, NetApp, Cannondale Pro Team a tempo se následně velmi razantě zrychlilo. Výsledkem bylo rozdělení závodního pole na menší skupinky, které se opět ze sjezdu stmlily dohromady. Utvořili se 3 skupiny zhruba po 50ti lidech a závod byl pro nás rozhodnutý. Ve 3tí skupině se sešel celý náš tým Dukla Praha, a tak jsme se ztrátou na vítěze 28mi minut dojeli do cíle. Za etapu jsme nastoupali 2980m.

3. etapa měřila 157km. Na trase etapy byly především 2 těžká stoupání v délce 20ti kilometrů. Jelo se sice vysoké tempo, ale startovní pole se drželo pohromadě, nicméně posledních 50km do cíle se tempo stupňovalo a zhruba na 30tém kilometru do cíle při nájezdu do dlouhého cílového stoupání se startovní pole rozpadlo na 2 větší skupiny. Do cíle jsme opět všichni dojeli v 2 skupině se ztrátou 21 minut. Za etapu jsme nastoupali 2790m.

4. etapa měřila pouze 14,7km. Jednalo se totiž o závod proti chrnonometru. Časovka byla celá po rovině, ale foukal silný vítr, takže prvních 9km bylo proti větru a zbylých 6km bylo po větru. V časovce jsem obsadil 87. místo z 180ti startujících. Čas vítěze 16:15, můj čas 17:59 (průměrná rychlost 47,82km/h).

5. etapa byla opravdovým očistcem, protože se jelo za deště a teplota se blížila bodu mrazu. Naštěstí pořadatelé etapu zkrátili z původních 140ti na 120 kilometrů. V podstatě šlo pouze o to dojet a podle toho vypadalo také závodní tempo. Do cíle se nakonec dostalo pouze 120 závodníků ze 180.

Závodníků na startu: 200

Celkové pořadí: 110

Pořadí do 23let: 28

Celkově nastoupáno: 9480m

Celková délka závodu: 570km

Výsledky jednotlivých etap můžete shlédnout zde.