Hellena tour 2013

16.04.2013 22:16

Nedávno jsem se zúčastnil etapového závodu kategorie UCI 2.2, který se jel v okolí města Kalisz. Na startu se sešla slušná konkurence více jak 150ti závodníků. Tento etapový závod vyniká především svým rovinatým profilem a silným větrem, který je asi největší hrozbou každé etapy. To se potvrdilo hned v první etapě, kde ostré tempo a nepříjemný boční vítr působil mnoha závodníkům velké problémy. Náš tým naštěstí tyto nástrahy zvládl velmi dobře a v ujeté skupině 24 lidí jsme měli hned 6 závodníků ze 7mi. V závěru etapy jsme neměli dost sil na to, abychom čelili útokům početnější a také silnější skupině CCC POLSAT, která nás roznastupovala a my jsme dojeli se ztrátou minuty na vítěze. Nicméně já jsem v této etapě obsadil 2. místo v kategorii U23 a měl jsem velký náskok na další pronásledovatele v této kategorii. 

Další den se jela časovka a kratší odpolední etapa. V časovce jsem chtěl stáhnout náskok vedoucího Premyszlawa Kaspierkewicze z holandského týmu. To se bohužel nepovedlo, protože jsem na něho ještě 3 sekundy ztratil a šance na zisk vítězství v této kategorii se značně zmenšila. Nicméně s výkonem v časovce jsem byl velice spokojen, protože 18. místo v závodě proti chronometru je pro mě velký úspěch. Odpolední etapa sice kratší, ale i tak se startovní pole velice rychle nadělilo na menší skupiny. V první skupině opět měl náš tým silné zastoupení v podobě 4ech jezdců. Vše nasvědčovalo tomu, že dnes se bude rozhodovat v hromadném dojezdu, takže jsem se snažili vybudovat si co nejlepší pozici pro závěrečný spurt. To se ovšem nepovedlo úplně ideálně a tak 6. místo bylo spíše zklamáním.

Poslední čtvrtá etapa byla opět velmi nervozní a plná nástupů, nicméně postupem času se startovní pole sjelo dohromady a opět se rozhodovalo v hromadném dojezdu. Cíl byl ve městě Kalisz, kde se také jely tři závěrečné okruhy, na kterých si už závodníci nedarují ani metr. Přestože převším polské týmy byly ve velké přesile, tak se mě podařilo díky mím kolegům Martinu Hačeckému a Františku Sisrovi vybojovat v závěrečném spurtu etapy 3. místo. Byl to největší úspěch našeho týmu na tomto etapovém závodě. Celkově jsem obsadil 13. místo a 2. místo v kategorii U23.

VIDEO Z DOJEZDU POSLEDNÍ ETAPY MŮŽETE ZHLÉDNOUT ZDE. 

 

František Sisr: Závod se nám docela poved, vždycky, když se to dělilo, tak jsem byl na správným místě, takže sem neodfáral jako někteří po 10ti kilometrech. V dojezdech jsem se snažil pomáhat rybízovi (pozn. redaktora Ondřej Rybín), ale bylo mu to k ničemu, protože poláci byli v přesile. Byl to docela dobrej závod s klukama z kola a taky jsme dali NHL 2009 na pokoji, tam mě ale rybíz porazil, ale tak jak já říkám "Neřeším nic".